Danske Bank i Hasseris hjælper kunderne

31-03-2020
”Vi er klar til at rådgive kunderne, som vi plejer”, siger filialdirektør, Peter Baand fra Danske Bank, Hasseris.
Af Palle Bjørnstrup

Vore medarbejdere, der normalt rådgiver kunderne her i Hasseris afdeling, arbejder i øjeblikket hjemmefra, og de er klar til at rådgive kunderne via online- eller telefonmøder.

”De 10 medarbejdere, der sidder derhjemme er klar til at rådgive vores kunder, der har behov for det. Så de skal endelig ringe eller skrive til os, som de plejer, så finder vi ud af at rådgive dem enten via et netmøde eller over telefonen”, siger filialdirektør Peter Baand, og han fortsætter: ”Lige nu er situationen selvfølgelig præget af, at flere af vores kunder befinder sig i en helt ekstraordinær situation på grund af COVID-19. Vi er klar til at støtte dem og har i øjeblikket en individuel snak med flere om vores konkrete behov”.

Støtter kunderne
For eksempel tilbyder Danske Bank i denne ekstraordinære situation, at boligkunder kan udskyde ydelsen på boliglånet, få bevilget et overtræk eller måske udnytte afdragsfrihed. Også kunder med forbrugslån og billån kan aftale nye vilkår for afvikling af deres lån. Ifølge Peter Baand vil de konkrete muligheder og løsninger naturligvis afhænge af den enkelte kundes situation.

”Vi vil gøre alt for at hjælpe og rådgive vores kunder bedst muligt i denne usædvanlige tid. Og jeg kan kun opfordre vores kunder til at tage kontakt til os om konkrete behov, så kigger vi sammen på mulighederne”, siger han.

Holder kun åbent for de mest nødvendige ekspeditioner
Som afdelingen i Hasseris er størstedelen af Danske Banks afdelinger midlertidigt lukkede, men 12 afdelinger med kasseekspedition holder fortsat åbent. Det gælder bl.a. Danske Banks afdeling i Aalborg i Algade.

”I vores afdeling i Aalborg holder vi fortsat åbent for de allermest nødvendige ekspeditioner i denne tid. Vi følger myndighedernes retningslinjer nøje, og vi tager selvfølgelig vores forholdsregler og lukker for eksempel kun få kunder ind ad gangen i Algade” siger Peter Baand.

I det omfang det er muligt, bliver kunderne også bedt om at bruge bankens digitale løsninger og pengeautomater til at få klaret de daglige bankforretninger. Danske bank har også åbnet op for en række nye muligheder, for eksempel kan kunder ekstraordinært give fuldmagt til pårørende, der så kan hjælpe til med at ordne økonomien fra deres egen mobil- eller netbank. Kunder, der har behov for at betale girokort, kan også bruge Danske Banks kuvertløsning, hvor man får tilsendt kuverter af banken. Kuverten sendes retur til banken med girokortet i, og banken betaler portoen og sørger for, at regningen bliver betalt automatisk.



Kommentarer