Nordjyske Banks årlige tilløbsstykke…

28-02-2018
Tirsdag d. 6. marts 2018 kl. 17.00 afholder Nordjyske Bank sin generalforsamling.
Af Palle Bjørnstrup

Invitationen gælder bl.a. bankens flere end 16.000 aktionærer i Aalborg Kommune.

Den ordinære generalforsamling afholdes både i Arena Nord i Frederikshavn og i Aalborg Kongres & Kultur Center. Generalforsamlingen vil blive videotransmitteret fra Arena Nord i Frederikshavn til Aalborg Kongres & Kultur Center, og aktionærerne kan frit vælge, hvor de vil deltage i arrangementet.
Programmet vil i sagens natur være det samme begge steder, ligesom traktementet, de populære gule ærter, vil være det samme begge steder.

Viceadministrerende direktør Carl Pedersen fortæller: ”De seneste 2 år har omtrent 3.000 aktionærer fra Nordjylland deltaget i generalforsamlingen, hvor aktionærer bosat i Aalborg Kommune har udgjort en rigtig stor andel. Vi håber naturligvis på, at mindst lige så mange eller flere vil møde frem og deltage i år, da en stor opbakning fra aktionærerne er med til at skabe en god stemning og dialog”.

Regnskabsåret 2017 er det, som generalforsamlingen får lov at tage stilling til, og i udgangspunktet er det meget positive ting, der vil blive forelagt. Årets resultat i Nordjyske Bank udviser et resultat før skat, der stiger intet mindre end 43%, og udviser kr. 329 millioner mod 230 millioner kroner i 2016. Endelig er banken også glade for, at en analyse fra Voxmeter har givet til resultat, at Nordjyske Bank har den højeste kundetilfredshed blandt de nordjyske pengeinstitutter, og at det på landsplan giver banken en tredjeplads.

Viceadministrerende direktør Carl Pedersen siger: ”Vi vil selvfølgelig bruge generalforsamlingen på at se tilbage på 2017, og ikke mindst sætte fokus på bankens positive udvikling, som dels kan begrundes med en god økonomi i Nordjylland, og dels at vi nu høster resultaterne af fusionen. Sammenlægningen har været en succes og har skabt en endnu bedre
Platform for vores fremtidige udvikling. Vores mål er at være den bedste bank i Nordjylland – både hvad angår relationer til vores kunder og i værdiskabelsen for aktionærerne i banken”.



Kommentarer